[Bila aku perlukan pemerhati melebihi pendengar....]

Thursday, December 27, 2012

Book Review : Si Mangkuk Tingkat

*credits : my old blog*

Author : Faziela
Publisher : Jemari Seni Sdn. Bhd. [JS]

Ohooo hoi.....kalaulah mata bertentang mata........hati di dlm bagai nak gila....... [cewah nyanyi aku plak] tapi novel ni mcm ade connection plak dgn lagu "Cik Mek Molek" nyanyian Biduan Dato' M. Daud Kilau... Siapa yg. lupa asal usul tu sila godek mane nak cari lagu tu okeng!!!!

Oklah..novel Si Mangkuk Tingkat [SMT] ni mengisahkan ttg pertemuan indah/lucu seorang pilot baru dgn seorang gadis berbaju kurung plus bawak mangkuk tingkat [sgtlah kampung] dan yang lawaknya sang pria mmg mengidamkan wanita kampung ....kahkahkah......

Membaca novel ni membawa kita menyelami kehidupan di sebalik kerjaya seorang juruterbang dan kehidupan keluarga mereka. Maybe sbb the author tu asalnya amatlah meminati kerjaya sebagai pilot so novel ini adalah medium beliau berkongsi pengetahuan yg beliau kumpul mengenai kerjaya tersebut.

Overall cerita ini amatlah menarik namun mungkin kebanyakan pendekatan cerita seakan boleh diagak dan amatlah kebiasan ditonjolkan oleh novel2 cinta lain mahupun drama/muvie ..... Yang istimewa, kita akan terbuai dgn kronologi percintaan dlm novel ini yg bagi aku mmg seronok dibaca dan dihayati...


p/s : Ha.... Never judge a book by its cover....kihkihkih........ Sesapa yg pelik dgn gaya penulisan aku.....Ade aku kesah???!!!! ehehehhehehhehe


0 comments:

 

Template by BloggerCandy.com